Sünen-i Tirmizi - 03 - ZEKÂT KİTABI - 19- Zekât Almada ve Vermede Aşırılık Edenin Durumu

19- Zekât Almada ve Vermede Aşırılık Edenin Durumu - ١٩ - باب مَا جَاءَ فِي الْمُعْتَدِي فِي الصَّدَقَةِ

Sünen-i Tirmizi: 03 - ZEKÂT KİTABI: 19- Zekât Almada ve Vermede Aşırılık Edenin Durumu

Tarih: 22 Mart 2024 Cuma
0 cevap verildi, 1 değerlendirme yapıldı, 5 görüntülendi.
5/5 - 1 kişi oy verdi.
Bu sayfa 22.03.2024 tarihinden itibaren 5 defa görüntülendi.

٦٤٨ - حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا اللَّيْثُ، عَنْ يَزِيدَ بْنِ أَبِي حَبِيبٍ، عَنْ سَعْدِ بْنِ سِنَانٍ، عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّى اللّه عليه وسلّم ‏(‏الْمُعْتَدِي فِي الصَّدَقَةِ كَمَانِعِهَا‏).‏ قَالَ وَفِي الْبَابِ عَنِ ابْنِ عُمَرَ وَأُمِّ سَلَمَةَ وَأَبِي هُرَيْرَةَ ‏.‏ قَالَ أَبُو عِيسَى حَدِيثُ أَنَسٍ حَدِيثٌ غَرِيبٌ مِنْ هَذَا الْوَجْهِ ‏.‏ وَقَدْ تَكَلَّمَ أَحْمَدُ بْنُ حَنْبَلٍ فِي سَعْدِ بْنِ سِنَانٍ ‏.‏ وَهَكَذَا يَقُولُ اللَّيْثُ بْنُ سَعْدٍ عَنْ يَزِيدَ بْنِ أَبِي حَبِيبٍ عَنْ سَعْدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ ‏.‏ وَيَقُولُ عَمْرُو بْنُ الْحَارِثِ وَابْنُ لَهِيعَةَ عَنْ يَزِيدَ بْنِ أَبِي حَبِيبٍ عَنْ سِنَانِ بْنِ سَعْدٍ عَنْ أَنَسٍ ‏.‏ قَالَ وَسَمِعْتُ مُحَمَّدًا يَقُولُ وَالصَّحِيحُ سِنَانُ بْنُ سَعْدٍ ‏.‏ وَقَوْلُهُ ‏(الْمُعْتَدِي فِي الصَّدَقَةِ كَمَانِعِهَا يَقُولُ عَلَى الْمُعْتَدِي مِنَ الإِثْمِ كَمَا عَلَى الْمَانِعِ إِذَا مَنَعَ)

19- Zekât Almada ve Vermede Aşırılık Edenin Durumu

648- Enes b. Mâlik (رضي الله عنه)'den rivâyet edildiğine göre Rasûlüllah () şöyle buyurmuştur: “Zekâtı alırken ve verirken haksızlık yaparak aşırılık yapan, Zekâta engel olan gibidir.” (Ebû Dâvûd, Zekât: 5; İbn Mâce, Zekât: 14)

Tirmizî: Bu konuda İbn Ömer, Ümmü Seleme ve Ebû Hüreyre'den de hadis rivâyet edilmiştir.

Tirmizî: Enes hadisi bu şekliyle garibtir. Ahmed b. Hanbel Sa'd b. Sinan hakkında söz etmiştir.

Ahmed b. Hanbel Sa'd b. Sinan hakkında söz etmiştir.

Leys b. Sa'd böylece: “Yezîd b. Ebû Habib'den, Sa'd b. Sinan'dan ve Enes b. Mâlik'den” demektedir. Denilir ki: Bu hadisin senedi Amr b. Hâris, İbn Lehia, Yezîd b. Ebû Habib, Sinan'dan ve Enes, şeklindedir.

Muhammed'den işittim şöyle demiştir: Doğrusu Sinan b. Sa'd'tır. Peygamberimizin “Zekât almada ve vermede aşırılık eden Zekâta engel olan gibidir.” Sözünün manası aşırılık edenin günahı Zekât vermeyene yazılan günah gibidir demektir.

« Önceki
18- Adaletli Zekât Memurunun Durumu
Sonraki »
20- Zekât Memurunu Memnun Etmek

19- Zekât Almada ve Vermede Aşırılık Edenin Durumu ile ilgili sorular

19- Zekât Almada ve Vermede Aşırılık Edenin Durumu ile ilgili soru ya da tartışma başlatın.

Soru Sor

Bu bölümde 19- Zekât Almada ve Vermede Aşırılık Edenin Durumu ile ilgili soru sorabilirsiniz. Soru sormak için oturum açın..

/500

03 - ZEKÂT KİTABI Hadis-i Şerifler

Whatspp'ta Paylaş

Sünen-i Tirmizi

Sünen-i Tirmizi ©2024

Hakkında

Sünen-i Tirmizi