Sünen-i Tirmizi - 02 - NAMAZ KİTABI - 84- Rükû’ ve Secdelerden Sonra Bel Doğrultulmalıdır

84- Rükû’ ve Secdelerden Sonra Bel Doğrultulmalıdır - ٨٤ - باب مَا جَاءَ فِيمَنْ لاَ يُقِيمُ صُلْبَهُ فِي الرُّكُوعِ وَالسُّجُودِ

Sünen-i Tirmizi: 02 - NAMAZ KİTABI: 84- Rükû’ ve Secdelerden Sonra Bel Doğrultulmalıdır

Tarih: 22 Mart 2024 Cuma
0 cevap verildi, 2 değerlendirme yapıldı, 5 görüntülendi.
5,0/5 - 2 kişi oy verdi.
Bu sayfa 22.03.2024 tarihinden itibaren 5 defa görüntülendi.

٢٦٦ - حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ، حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ، عَنِ الأَعْمَشِ، عَنْ عُمَارَةَ بْنِ عُمَيْرٍ، عَنْ أَبِي مَعْمَرٍ، عَنْ أَبِي مَسْعُودٍ الأَنْصَارِيِّ الْبَدْرِيِّ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّى اللّه عليه وسلّم ‏(‏ لا تُجْزِئُ صَلاَةٌ لاَ يُقِيمُ فِيهَا الرَّجُلُ يَعْنِي صُلْبَهُ فِي الرُّكُوعِ وَالسُّجُودِ ‏).‏ قَالَ وَفِي الْبَابِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ شَيْبَانَ وَأَنَسٍ وَأَبِي هُرَيْرَةَ وَرِفَاعَةَ الزُّرَقِيِّ ‏.‏ قَالَ أَبُو عِيسَى حَدِيثُ أَبِي مَسْعُودٍ الأَنْصَارِيِّ حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ ‏.‏ وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صلّى اللّه عليه وسلّم وَمَنْ بَعْدَهُمْ يَرَوْنَ أَنْ يُقِيمَ الرَّجُلُ صُلْبَهُ فِي الرُّكُوعِ وَالسُّجُودِ ‏.‏ وَقَالَ الشَّافِعِيُّ وَأَحْمَدُ وَإِسْحَاقُ مَنْ لَمْ يُقِمْ صُلْبَهُ فِي الرُّكُوعِ وَالسُّجُودِ فَصَلاَتُهُ فَاسِدَةٌ لِحَدِيثِ النَّبِيِّ صلّى اللّه عليه وسلّم ‏(‏ لاَ تُجْزِئُ صَلاَةٌ لاَ يُقِيمُ الرَّجُلُ فِيهَا صُلْبَهُ فِي الرُّكُوعِ وَالسُّجُودِ ‏).‏ وَأَبُو مَعْمَرٍ اسْمُهُ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَخْبَرَةَ ‏.‏ وَأَبُو مَسْعُودٍ الأَنْصَارِيُّ الْبَدْرِيُّ اسْمُهُ عُقْبَةُ بْنُ عَمْرٍو

84- Rükû' ve Secdelerden Sonra Bel Doğrultulmalıdır

266- Ebû Mes'ûd el Ensarî (رضي الله عنه)'den rivâyete göre, Rasûlüllah () şöyle buyurdu: “Rükû' ve secdelerden sonra belini doğrultmayanın namazı caiz olmaz.” (Buhârî, Sıfat-ıs Salat: 42; Nesâî, İftitah: 88)

Bu konuda Ali b. Şeyban, Enes, Ebû Hüreyre ve Rifâa ez-Zürakî'den de hadis rivâyet edilmiştir.

Tirmizî: Ebû Mes'ûd'un hadisi hasen sahihtir. Rasûlüllah ()'in ashabından ve sonraki dönem ilim adamları bu görüşte olup secde ve rükû' dan sonra bel doğrultulmalıdır.

Şâfii, Ahmed ve İshâk bu hadisten dolayı, secdelerden ve rükû' dan belini doğrultmayan kimsenin namazının fasid olduğuna kanaat getirmişlerdir. Ebû Ma'mer'in adı “Abdullah b. Sahbere” dir. Ebû Mes'ûd el Ensarî el Bedrî'nin adı ise Ukbe b. Amr'dır.

« Önceki
83- Rükû’ ve Secdelerde Kur’ân Okunmaz
Sonraki »
85- Rükû’ Dan Kalkınca Ne Söylenir?

84- Rükû’ ve Secdelerden Sonra Bel Doğrultulmalıdır ile ilgili sorular

84- Rükû’ ve Secdelerden Sonra Bel Doğrultulmalıdır ile ilgili soru ya da tartışma başlatın.

Soru Sor

Bu bölümde 84- Rükû’ ve Secdelerden Sonra Bel Doğrultulmalıdır ile ilgili soru sorabilirsiniz. Soru sormak için oturum açın..

/500

02 - NAMAZ KİTABI Hadis-i Şerifler

Whatspp'ta Paylaş

Sünen-i Tirmizi

Sünen-i Tirmizi ©2024

Hakkında

Sünen-i Tirmizi