60- Allah’a Tevekkül Nasıl Olmalıdır?
Sünen-i Tirmizi: 33 - KIYAMETİN ÖZELLİKLERİ VE İNCELİKLER KİTABI: 60- Allah’a Tevekkül Nasıl Olmalıdır?
Tarih: 22 Mart 2024 Cuma0 cevap verildi, 2 değerlendirme yapıldı, 2 görüntülendi.
Bu sayfa 22.03.2024 tarihinden itibaren 2 defa görüntülendi.
60- Allah'a Tevekkül Nasıl Olmalıdır?
2707- Enes b. Mâlik (رضي الله عنه)'den rivâyete göre, diyor ki: Bir adam Peygamber (ﷺ)'e Ey Allah'ın Rasûlü! devemi bağlayarak mı yoksa salıvererek mi Allah'a tevekkül edeyim diye sordu Rasûlüllah (ﷺ) şöyle buyurdu: “Deveni bağla sonra Allah'a güven ve dayan.” (Tirmizî rivâyet rivâyet etmiştir.)
Amr b. Ali, Yahya'nın bu hadis bence münkerdir dediğini aktarmaktadır.
Tirmizî: Enes'in rivâyeti olarak bu hadisi garibtir. Ancak bu şekliyle bilmekteyiz. Amr b. Ümeyye ed Damrî'den bu hadisin bir benzeri rivâyet edilmiştir.
2708- Ebû'l Havra es Sa'dî (رضي الله عنه)'den rivâyete göre, şöyle demiştir: Hasan b. Ali'ye Rasûlüllah (ﷺ)'den ezberlediğin bir şey var mı diye sordum dedi ki, Rasûlüllah (ﷺ)'den şunu ezberledim: “Şüpheli olanı bırak şüphesiz olana bak, çünkü doğruluk gönül rahatlığıdır yalancılık ise kuşkudan ibarettir. (Nesâî, Eşribe: 17; Dârimî, Büyü: 27)
Bu hadis biraz uzuncadır.
Tirmizî: Ebû'l Havra es Sa'dî'nin ismi Rabia b. Şeyban'dır.
Tirmizî: Bu hadis sahihtir. Bündar, Muhammed b. Cafer el Mahremî vasıtasıyla Şu'be'den ve Büreyd'den geçen hadisin bir benzerini bize aktarmıştır.
2709- Câbir (رضي الله عنه)'den rivâyete göre, şöyle demiştir: Peygamber (ﷺ) yanında bir adam ibadet ve gayretiyle anıldı başka birisi de Allah'ın hakkını gözetme konusunda anıldı da Peygamber (ﷺ) şöyle buyurdu: “Hiçbir şey Allah'ın hukukunu gözetmeye denk olamaz.” (Tirmizî rivâyet etmiştir.)
Abdullah b. Cafer, Misver b. Mahreme'nin oğludur Medînelidir. Hadisçiler yanında güvenilen bir kimsedir.
Tirmizî: Bu hadis hasen garib olup sadece bu şekliyle biliyoruz.
2710- Ebû Saîd el Hudrî (رضي الله عنه)'den rivâyete göre, Rasûlüllah (ﷺ) şöyle buyurmuştur: “Kim helal lokma yer ve İslam nizamına göre yaşarsa ve insanlar da onun kötülüklerinden emin olurlarsa o kişi Cennete girer. Bir adam: Ey Allah'ın Rasûlü! bugün bu özellikte kişiler halk arasında pek çoktur. Rasûlüllah (ﷺ), benden sonraki asırlarda da bu özellikte kimseler bulunacaktır.” (Tirmizî rivâyet etmiştir.)
Bu hadis garib olup sadece bu şekliyle İsrail'in hadisi olarak bilmekteyiz.
2711- Abbâs ed Dûrî, Yahya b. ebî Bükeyr vasıtasıyla İsrail'den aynı senedle bu hadisin bir benzerini bize aktarmıştır.
Muhammed b. İsmail'e bu hadis hakkında sordum sadece İsrail'in hadisi olarak bildi Ebû Bişr'in ismini de bilemedi.
2712- Sehl b. Muâz b. Enes el Cühenî (رضي الله عنه)'den ve babasından rivâyete göre, Rasûlüllah (ﷺ) şöyle buyurdu: “Kim Allah için verir ve Allah için engel çıkarırsa, Allah için sever ve Allah için buğzederse ve Allah için nikahlanıp evlenirse o kimsenin imanı olgunluğa ermiştir.” (Müsned: 15064)
Tirmizî: Bu hadis hasendir.
2713- Ebû Saîd el Hudrî (رضي الله عنه)'den rivâyete göre, Rasûlüllah (ﷺ) şöyle buyurdu: “Cennete ilk girecek kimseler ayın bedir şeklindeki parlak oluşu gibi girecekler ikinci olarak girecekler ise gökteki parlak yıldızın parlaklığı gibi gireceklerdir. Her bir kimse için iki hanım verilecek, her bir hanımın yetmiş kat elbisesi olacak bu kadar elbise altından inciklerinin iliği görülecektir.” (Müsned: 10702)
Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.