Sünen-i Tirmizi - 02 - NAMAZ KİTABI - 34- Ezanı Okuyanın Kamet Getirmesi Gerektiği

34- Ezanı Okuyanın Kamet Getirmesi Gerektiği - ٣٤ - باب مَا جَاءَ أَنَّ مَنْ أَذَّنَ فَهُوَ يُقِيمُ

Sünen-i Tirmizi: 02 - NAMAZ KİTABI: 34- Ezanı Okuyanın Kamet Getirmesi Gerektiği

Tarih: 22 Mart 2024 Cuma
0 cevap verildi, 1 değerlendirme yapıldı, 6 görüntülendi.
5/5 - 1 kişi oy verdi.
Bu sayfa 22.03.2024 tarihinden itibaren 6 defa görüntülendi.

١٩٩ - حَدَّثَنَا هَنَّادٌ، حَدَّثَنَا عَبْدَةُ، وَيَعْلَى بْنُ عُبَيْدٍ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ زِيَادِ بْنِ أَنْعُمٍ الإِفْرِيقِيِّ، عَنْ زِيَادِ بْنِ نُعَيْمٍ الْحَضْرَمِيِّ، عَنْ زِيَادِ بْنِ الْحَارِثِ الصُّدَائِيِّ، قَالَ أَمَرَنِي رَسُولُ اللَّهِ صلّى اللّه عليه وسلّم أَنْ أُؤَذِّنَ فِي صَلاَةِ الْفَجْرِ فَأَذَّنْتُ فَأَرَادَ بِلاَلٌ أَنْ يُقِيمَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّى اللّه عليه وسلّم ‏(‏ إِنَّ أَخَا صُدَاءٍ قَدْ أَذَّنَ وَمَنْ أَذَّنَ فَهُوَ يُقِيمُ ‏).‏ قَالَ وَفِي الْبَابِ عَنِ ابْنِ عُمَرَ ‏.‏ قَالَ أَبُو عِيسَى وَحَدِيثُ زِيَادٍ إِنَّمَا نَعْرِفُهُ مِنْ حَدِيثِ الإِفْرِيقِيِّ وَالإِفْرِيقِيُّ هُوَ ضَعِيفٌ عِنْدَ أَهْلِ الْحَدِيثِ ضَعَّفَهُ يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ الْقَطَّانُ وَغَيْرُهُ قَالَ أَحْمَدُ لاَ أَكْتُبُ حَدِيثَ الإِفْرِيقِيِّ ‏.‏ قَالَ وَرَأَيْتُ مُحَمَّدَ بْنَ إِسْمَاعِيلَ يُقَوِّي أَمْرَهُ وَيَقُولُ هُوَ مُقَارِبُ الْحَدِيثِ ‏.‏ وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ أَكْثَرِ أَهْلِ الْعِلْمِ أَنَّ مَنْ أَذَّنَ فَهُوَ يُقِيمُ

34- Ezanı Okuyanın Kamet Getirmesi Gerektiği

199- Ziyâd b. Hâris es Sudaî (رضي الله عنه)'den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah () bana sabah ezanını okumamı emretti ben de ezanı okudum, namaz kılınacağında Bilâl kamet etmek istedi bunun üzerine Peygamber () şöyle buyurdu: “Suda'lı kardeş ezan okudu, kim ezanı okursa kameti de o yapsın.” (Ebû Dâvûd, Salat: 30; İbn Mâce, Ezan: 3)

Bu konuda İbn Ömer'den de hadis rivâyet edilmiştir.

Tirmizî: Ziyâd'ın bu hadisini sadece İfrîkî'nin rivâyetinden bilmekteyiz İfrîkî ise hadisçiler arasında zayıf görülür. Yahya b. Saîd ve diğerleri İfrîkî'yi zayıf kabul ederler. Ahmed diyor ki: İfrîkî'nin hadisini yazmam.

Muhammed b. İsmail'in, İfrîkî'nin hadis rivâyeti konusundaki durumunu kuvvetlendirerek İfrîkî'nin orta halli bir rivâyetçi olduğunu ortaya koyar.

İlim adamlarının çoğunluğu bu hadise göre amel ederler ve “Ezanı kim okursa kameti de o getirir” demektedirler.

« Önceki
33- Sabah Ezanında “Namaz Uykudan Hayırlıdır” Demek
Sonraki »
35- Ezan Abdestli Olarak Okunmalıdır

34- Ezanı Okuyanın Kamet Getirmesi Gerektiği ile ilgili sorular

34- Ezanı Okuyanın Kamet Getirmesi Gerektiği ile ilgili soru ya da tartışma başlatın.

Soru Sor

Bu bölümde 34- Ezanı Okuyanın Kamet Getirmesi Gerektiği ile ilgili soru sorabilirsiniz. Soru sormak için oturum açın..

/500

02 - NAMAZ KİTABI Hadis-i Şerifler

Whatspp'ta Paylaş

Sünen-i Tirmizi

Sünen-i Tirmizi ©2024

Hakkında

Sünen-i Tirmizi